Seminarios en el Acelerador - Temas relacionados con la Investigación Diamante en el Instituto Felix-Bloch de Física del Estado Sólido en la Universidad de Leipzig
28.03.2017 - 28.03.2017
CMAM - Madrid
Seminarios informales en el Acelerador

Ponente: PabloEsquinazi, Felix-Bloch_institute for Solid State Physics (University of Leipzig)

Título: Temas relacionados con la Investigación Diamante en el Instituto Felix-Bloch de Física del Estado Sólido en la Universidad de Leipzig

Abstract: The seminar reviews shortly three subjects related to actual diamond research in our institute: (a) The possibility to produce conducting and magnetic graphite-like wires within a highly insulating diamond matrix through high-energy ion irradiation. (b) The development of a new NV-magnetometer for stray field absolute measurements. (c) The anomalous hysteretic behavior in the magnetization of N-doped diamond crystals below 20K.

CMAM
CMAM   -   Website
Faraday 3, Campus de Cantoblanco

El seminario tendrá lugar en la sala de reuniones del CMAM